W dniu 23 września 2025 roku odbyło się XVII Seminarium Dydaktyczne Instytutu Metrologii, Elektroniki i Informatyki. Po szesnastu edycjach organizowanych w formie wyjazdowej, tym razem obrady odbyły się w Zielonej Górze, na kampusie A Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Celem seminarium była prezentacja oraz dyskusja zagadnień dotyczących aktualnego stanu i perspektyw rozwoju Instytutu — zarówno w obszarze dydaktyki, jak i w odniesieniu do działalności naukowo-badawczej oraz organizacyjnej.
Pierwsza część seminarium poświęcona była dydaktyce. Zastępca Dyrektora Instytutu, dr inż. Leszek Furmankiewicz, przedstawił stan rekrutacji na zbliżający się rok akademicki oraz dokonał jej analizy na tle danych z dwóch lat poprzednich.
W dalszej części, również poświęconej zagadnieniom dydaktycznym, udział wzięli zaproszeni goście:
Prof. Andrzej Pieczyński wygłosił referat pt. „Wsparcie w procesie dydaktycznym realizowane przez Centrum Równości, Dostępności i Wsparcia UZ – zakres i zasady”, natomiast dr hab. Marcin Garbat zaprezentował wybrane przypadki wsparcia zrealizowane przez CRDiW. Po wystąpieniach odbyła się ożywiona dyskusja, w trakcie której poruszono m.in. problem niestabilności emocjonalnej wśród studentów.
Następnie, z udziałem Dziekana WNIT prof. Andrzeja Obuchowicza, kontynuowano dyskusję dotyczącą zmian w nowym regulaminie studiów, który wejdzie w życie na Uniwersytecie Zielonogórskim od 1 października 2025 r.
W części poświęconej działalności naukowo-badawczej dyrektor Instytutu, prof. Ryszard Rybski, przedstawił kierunki i formy aktywności naukowej pracowników, omówił współpracę z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami oraz z przemysłem, a także syntetycznie zaprezentował realizowane projekty badawcze.
W zakresie działalności organizacyjnej uczestnicy omówili bieżące sprawy związane z rozpoczęciem nowego roku akademickiego.
Tradycyjnie, po zakończeniu części oficjalnej, odbyło się spotkanie koleżeńskie, które tym razem miało miejsce w jednej z zielonogórskich restauracji.
